powrót

13 listopada 2003 21:58

Zagrożonych





4 kadencja, 6 posiedzenie, 2 dzień (29.11.2001)

12 punkt porządku dziennego:
Informacja prezesa Rady Ministrów w związku z decyzją o użyciu polskiego kontyngentu wojskowego w składzie sił sojuszniczych w operacji ˝Trwała wolność˝ w Islamskim Państwie Afganistanu, Republice Tadżykistanu i Republice Uzbekistanu oraz na Morzu Arabskim i Oceanie Indyjskim.

Prezes Rady Ministrów Leszek Miller:

Polakom obca jest filozofia: ˝Nie będziemy umierać za Gdańsk˝, ponieważ doświadczyliśmy goryczy takiego właśnie postępowania od innych. Polska nie jest aktualnie terenem ataku terrorystycznego, ale nie można tego wykluczyć w przyszłości. Nie mogąc sami zapobiec wszystkim zagrożeniom, musimy ściśle wiązać się z sojusznikami, licząc tym samym na ich pomoc w sytuacji bezpośredniego zagrożenia naszego kraju. Zgadzamy się przecież, że wojna z międzynarodowym terroryzmem nie może być zrzucona na barki tylko jednego państwa czy narodu, to musi być wspólny wysiłek państw nim zagrożonych i ich sojuszników.

Mój komentarz

Przekaz podprogowy

Mamy przekaz podprogowy: będziemy , terenem i apel do świadomości: bezpośredniego zagrożenia . Dwa słowa niebieskie, akcentowane, są podwójnym, więc alarmującym sygnałem dla podświadomości. Słowo zielone (wraz z zajbliższymi) apeluje do świadomości.

Świadomość ma utrudniony dostęp do pamięci dwóch pierwszych słów ( porównaj Długosz 'Bez szansy' i wypowiedzi L.Millera w tym samym dziale 'Polska - co mówili politycy'). Powiązanie zaistniało lecz trudno je zweryfikować.

Zostaje podpowiedziane wprost do umysłu zdanie: ' będziemy terenem bezpośredniego zagrożenia '.

Prawa złamane przez


Pr5/ At4 Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że planując pułapkę proponuje transakcję jawnie, 'na rynku', usypiając tym czujność ofiary,

Pr5/ At5 Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że wywołuje u niego szok



Pod pozorem przekazywania informacji słuchacze zostali wciągnięci w pułapkę przekazu podprogowego. Celem przekazu podprogowego było wywołanie szoku u słuchaczy.

powrót